יום רביעי, 21 במאי 2014

חוזרים לקולורדו ומסיימים את הטיול בדנבר

שבת 17.5 DUBOIS

קמנו לעשות ספורט על שפת הנהר [WIND RIVER], לאחר מכן הילדים הלכו לסוסים ליד ונתנו להם לאכול עשב.. יצאנו לדרך לכיוון LANDER, ליד העיירה יש פארק בשם SINKS CANYON השיא בפארק הוא נהר שפשוט נעלם לתוך ההר ויוצא ממקום אחר.. מאוד יפה לראות. עצרנו לארוחת צהריים ליד גן משחקים ולאחר מכן המשכנו לכיוון דרום. הגענו אחרי שעתיים לעיר בשם RAWLINGS על כביש    I-80 , חשבנו שתהיה עיר מרשימה אבל בפועל חור שומם... שרפנו שעה וחצי בגן משחקים ואח"כ ארוחת ערב ויצאנו לדרך שוב – שלחנו את הילדים לראות סרט [צריך גנרטור בשביל זה..] ונסענו במשך שעתיים כאשר חוצים לקולורדו דרך ההרים. הדרך יפה מאוד אבל שוממת למעט חוות בודדים פה ושם. הגענו ל CRAIG בשעה 21:00.. וחנינו בוול-מרט חינם אין כסף... סה"כ עשינו היום 550ק"מ

ראשון 18.5 STEAMBPOAT SPRINGS

הלכנו על הבוקר לוול-מרט שבה חנינו לקניות ויצאנו כשפנינו לעבר STEAMBOAT SPRINGS, בדרך עצירה באגם לארוחת בוקר. התחלנו לטפס במעלה ההר לכיוון מעיינות חמים כדי לגלות שהמפלצת שלנו לא אמורה להגיע לשם.. חזרנו לכיוון העיר למעיינות חמים פחות טבעיים. תוך כדי רחצה אני ראיתי את מכבי מנצחת את הפיינל פור – לא להאמין.. רצינו למצוא טיול רכיבה על סוסים אבל מתקשים כי עופרי קטן מידי ואצל מי שכבר הצלחנו למצוא בטלפון [יום ראשון...] אי אפשר היה כי העונה לא ממש התחילה [חורף חזק היה בקולורדו]. בסוף כבר מצאנו ב ESTES PARK  וכבר תיכננו איך נתקדם היום ונגיע בבוקר אבל GOOGLE MAP נתן התראה על דרך סגורה – בדקנו באינטרנט ואכן הדרך הישירה סגורה עדיין בשל החורף והנסיעה מסביב תאריך את הדרך בטירוף. אנחנו כבר בחריגה של 1000 מייל מההזמנה [0.42סנט למייל לחריגה...]. ויתרנו. כבר עייפים מהשינויים כי גילינו שגם מזחלות קיץ עדיין לא נפתחו אז מצאנו חניון בעיר וננסה בבוקר למצוא איפה לרכב על סוסים. לילה לפני אחרון..

שני 19.5 CENTRAL CITY

על הבוקר ניסינו לבדוק מקומות לרכב בהם על סוסים אבל ללא הצלחה חוץ מאחד שנמצא בלב ARAPAHO FOREST NATIONAL PARK, השארנו טלפון כי לא היה ברור אם יש תנאים לרכיבה או לא. יצאנו לדרך כשפנינו לכיוון GRANBY, בדרך עצירה לארוחת בוקר ואח"כ המשכנו באיזשהו שלב כבר לא הייתה קליטה ובעצם תכנית הרכיבה ירדה מהפרק להיום. החלטנו לנסוע לעבר GRAND LAKE ואולי שם לנסות לרכב. בעיירה שעל שפת האגם עצרנו המרכז מידע ושם נשלחנו לחווה ליד. נסענו רק כדי לגלות שעונת הרכיבה מתחילה עוד שבוע... היה חורף קשה הם לא מוכנים עדיין. הילדים ליטפו סוסים וקיבלו מתנה פרסות משומשות. חזרנו לעיירה ונסענו לכיוון מסלולון שעולה אל מפל שנשפך לאגם. מסלול קצר של פחות ממייל אבל יפה מאוד. חזרנו לעיירה והלכנו לאכול צהריים במסעדה מקסיקנית – היינו לבד. מחוץ למסעדה פגשנו משפחה ישראלית עם קרוואן בדיוק כמו שלנו שיצאו ל 7 חודשים וגם גרים לידנו. הלכנו לשחק בגן משחקים נחמד ליד ויצאנו לדרך כדי לחפש מקום לישון. ללא קליטה בטלפון , לא ידענו בדיוק איפה יש והתקדמנו לכיוון דנבר. כשסופסופ הייתה קליטה ליד WINTER PARK, גילינו שכל הSTATE PARKS CAMPGROUNDS סגורים עדיין וצריך להחליט אם לחזור אחורה לאגם או לנסוע לכיוון דנבר. בשל החריגה הגדולה במיילים החלטנו להמשיך ולחפש בדרך. ג'סטין חרשה את האינטרנט כדי לחפש וכבר היינו מיואשים שככה יראה הלילה האחרון ובסוף נישן בדנבר. בסוף , בירידות לכיוון העיר מצאנו חניון באיזור CENTRAL CITY שבכלל לא ידענו על קיומה. כשהגענו לפאתי העיר , כמו נווה מדבר הופיע לפנינו חניון של KOA, על מורדות ההרים בתוך היערות, ישר נכנסנו והתמקמנו. הדלקנו מדורה  גדולה כיאה לסיום ואכלנו מרשמלו לאחר הארוחה, ניצלנו ברגע האחרון..

שלישי 20.5 DENVER

יום אחרון ממש.. בבוקר כשקמנו התקשרנו לחוות סוסים לא רחוקה ולהפתעתנו אפשר לרכב ואפילו כולם ! נסענו לשם מרחק עשר דקות מהחניון. פגשנו מדריכה קשוחה בשם GINGER שהושיבה את כולנו על סוסים ואת עופרי עם ג'סטין ביחד ויצאנו לרכיבה של שעה על ההר מול נוף יפהפה של ההרים והיערות. כולם נהנו מאוד וחזרנו מרוצים שככה סיימנו עם טעם מתוק. חזרנו לכביש הראשי לכיוון העיר ובדרך עצרנו לקניות של עוד קצת אוכל לבית של דניאל ובגדים לעצמנו. הגענו לבית של דניאל סביב 17:30 והתחלנו לפרוק את הררי הציוד.. לאחר התמקמות בבית , ארוחות ומקלחות יצאתי לבד לכיוון העיר שבה מחזירים את הרכב. עצרתי לישון לבדי בוול-מרט..

רביעי 21.5 LONGMONT

על הבוקר ניקיתי את האוטו ויצאתי לסניף של ההשכרה. ניקוי הרכב לא ממש עניין אותם וגם העובדה ששברנו כמה כוסות [בלימות חזקות וכוסות שלא היו בכיור או בארון...] ושנשרפו שתי מגבות מטבח ואפילו לא ששכחתי איפשהו את מאזני הגובה של הרכב [חתיכות פלסטיק לישר את האוטו בחניון] מה שכן עניין זה שעף מהגלגל המכסה של הג'אנט.. מסתבר שזה 270 דולר... נוסיף לזה חריגה של 1150 מייל שעלו כמעט 500$ ועוד 30$ על שימוש בגנרטור – יצאנו בנזק נוסף של 800$... שורה תחתונה,  עדיין יצא פחות מההערכות לפני.. עלות יומית יצאה 310$ כולל ארוחות, חניונים, אטרקציות, הדלק והרכב!

חניון ב DUBIOS

SINKS CANYON - WYOMING

GRAND LAKE - COLORADO

CENTRAL CITY - COLORADO

כביש סרגל אמיתי.. וויומינג

בילוי בוול-מרט..

שי והשן שנפלה.. - STEAMBOAT SPRINGS

עופרי בשירותים של הקרוואן..

תמונת סיום בדנבר... - להתראות עד הפעם הבאה

יום שבת, 17 במאי 2014

לייק טאהו , סולט לייק וילוסטון

שבת 10.5

קמנו לבוקר קררר. יצאנו לכיוון EMERALD BAY , מפרץ יפה באגם. יצאנו למסלולון של 2 מייל שיורד לכיוון VIKINGSHOLM [http://www.vikingsholm.com]. ירידה תלולה שבסיומה חוף המפרץ וטירה שבנתה עשירה בסגנון סקנדינבי על שפת האגם. שוטטנו קצת ועלינו למעלה , עליה קשה כשעופרי על הגב.. היה קר מאוד. חזרנו לרכב ויצאנו לנסיעה כשהיעד הוא להגיע מה שיותר קרוב לסולט לייק סיטי [500 מייל..] , בדרך מקיפים את האגם ויורדים למטה לכיוון CARSON CITY , עצרנו באאוטלט להצטייד , התחיל מבול אז לא הסתובבנו יותר מידי ויצאנו לדרך. תו"כ נסיעה ג'סטין ניסתה לברר אם יש משהו מעניין בדרך ופתאום מצאה מסלול מרוצים ולמזלנו הרב בדיוק היום יש מרוצים.. נכנסנו מיד , בכניסה היה אירוע מעניין , אישה מבוגרת גבתה כסף בכניסה ושאלה אם מישהו מאתנו בצבא , עניתי שאני אבל בצבא הישראלי [שקר קטן למרות ש 14 שנות מילואים מצדיקות את השקר..] ואחרי שיחה על כמה שאנחנו אמיצים שם במזרח התיכון עם כל מה שמסביבנו ,היא עשתה לנו הנחה של 12$.. חנינו ביציע שם אפשר לראות את המירוץ מהרכב וטוב שכך כי קפוא בחוץ. אכלנו ארוחת ערב תוך כדי ואח"כ יצאתי עם הילדים לראות את המירוצים מקרוב – הם היו מרוגשים מאוד מהעניין והיה כיף. המשכנו בדרכנו בשבע וחצי.. והחלטנו שניסע עד 11-12 בלילה ונשכיב את הילדים בזמן הנסיעה. מצאנו חניון בעיר בשם ELKO  בנבדה , מרחק 4 וחצי שעות נסיעה.. נסענו ונסענו... בדרך תדלוק.. ועוד נסיעה.. נזכרנו שאפשר בחלק מסניפי WALMART  לחנות במגרש חנייה למשך הלילה ואמרנו שחבל ללכת לחניון כדי לצאת בבוקר – צריך רק לבדוק כי לא בכל הסניפים שלהם מותר, בזה שאליו הלכנו כן ! בדרך ג'סטין אפתה עוגה לכבוד היומולדת שלי [הילדים לא יודעים שידעתי...]. הגענו לקראת חצות רצוצים לגמרי והלכנו לישון באמצע החניון – לא היינו לבד כי החנות פתוחה 24 שעות וגם היה עוד קרוואן..

ראשון 11.5

דווקא היום עופרי החליט להשכים ב 6:30.. אז כבר יצאתי לקניות בוולמרט ובזמן שקניתי הילדים וג'סטין הכינו את ההפתעה.. עוגה , נרות , בלונים וציורים.. היה כיף לראות אותם מתרגשים. יצאנו לדרך שוב לכיוון סולט לייק סיטי, מרחק 4 שעות נסיעה.. הדרך דווקא יפה מאוד למרות שכביכול מדבר – הרים מושלגים ורק טבע מסביב.. רוחות עזות מנעו נסיעה יותר מהירה [בנבדה מותר 120 וכשחצינו ליוטה 130..] אבל נסעתי מהר.. הגענו לחניוןKOA בתוך העיר שנראה נחמד מאוד והתלבטנו מה לעשות כי קר ומעונן וכבר 14:30..אכלנו צהרים והתחלנו לברר. בסוף החלטנו לקחת רכבת עירונית שעוברת ממש ליד. הגענו למרכז העיר די מהר כדי לגלות שהיא שוממת... המורמונים הם כמו יהודים אורתודוכסים וכמעט הכל סגור... חוץ מה TEMPLE SQUARE  שלהם שיש בו כנסיה , היכל מוזיקה , מוזיאון וכו' – הסתובבנו קצת ואז מצאנו מסעדה שפתוחה – הלכנו לאכול ולחגוג את היומולדת. עופרי נרדם על השולחן במסעדה.. חזרנו לקרוואן לקראת שמונה. מקלחות מהירות ותספורת לעופרי !!! סופסופ נראה כמו בן.. [לא היה יום שלא פנו אליו בתור בת..]

שני 12.5

קמנו לבוקר שימשי וחמים יחסית. התנהלנו באיטיות.. היה אינטרנט מהיר אז גיביתי תמונות. הילדים הלכו לגן משחקים בחניון ויצאנו לדרך מאוחר יחסית – סביב עשר וחצי. נסענו ל ANTELOPE ISLAND שהוא אי בתוך ימת המלח שמחובר בכביש צר לעיירה מצפון לסולט לייק. בדרך עצרתי בחנות צילום לקנות מכסה לעדשה אחרי שאיבדנו שניים.. חיברתי לרצועה שיושבת על העדשה  , נקווה שזה האחרון שיאבד.. המשכנו לאי – נוף מאוד יפה של אי בתולי לגמרי, ראינו כמה ביזונים מרחוק יחסית , עדיין נראו עצומים בגודלם. גם כל מיני ציפורים שעדיין לא ראינו. הלכנו גם לחוף ים וטבלנו קצת רגליים – המים חמימים באופן מפתיע אבל החוץ קר. חזרנו ועצרנו לצהריים מהיר. המשכנו למוזיאון תעופה – לצערנו סגור בימי שני.. תכנית חליפית הייתה פארק דינוזאורים – הפתעה... פארק מאוד נחמד ודי ריק.. שיחזורים בגודל טבעי של מלא סוגים של דינוזאורים פזורים בתוך גן ענקי, וגם מוזיאון לשיחזור עצמות ושלדים שנמצאו. בילוי נהדר לשעת אחה"צ.. המשכנו לנסיעה של שעתיים לכיוון POCATELLO  – בדרך עוברים ל איידהו. הגענו בשמונה – יותר מידי מאוחר לילדים שכבר מוטרפים.. ארוחת ערב , מקלחות סרט בטלוויזיה  ולישון.. אחרי עשר.. גם אנחנו כבר גמורים אבל יושבים על תכנית להמשך – מנסים להבין איך מתקדמים לילוסטון ולתכנן מקומות שינה. מחליטים לעשות שינוי קל בתכנית ובמקום להמשיך צפונה בתוך איידהו ולהיכנס מהכניסה המערבית , לנסוע מזרחה ולחצות לוויומינג כי נראה שיהיה יותר מעניין בדרך ויותר קצר אפילו. חנינו בחניון פשוט מאוד אבל עם מה שצריך ובזול מאוד [16 דולר] כי יש לנו כרטיס פספורט אמריקה

שלישי 13.5

ניסינו לצאת מוקדם יחסית, לא ויתרנו על כושר אבל ההשכבה המאוחרת אתמול  גרמה לנו לצאת בעשר. גם הבוקר יש שמש ומתחיל להתחמם באיזור, היה לי פחד שיהיה קר מידי בילוסטון אבל נראה שיהיה סביר [ 1-3 מעל האפס בלילה 10-17 ביום] בדרך הזמנו חניונים לילוסטון לרביעי וחמישי. עצרנו ב IDAHO FALLS  כדי להצטייד בוול מרט וגם קצת בגדים ויוצאים לדרך. הנסיעה מטפסת לאורך נהר עצום שנקרא SNAKE RIVER. מסביב הרים מושלגים וחוצים לוויומינג. עצרנו לקפה על הנהר והמשכנו לעיירה שנקראת JACKSON , מצאנו חניון ויצאנו לשוטט בעיירה שנמצאת ליד אתרי סקי ונראית כזו – ברים , חנויות מזכרות , ציוד וכו'. חזרנו לקרוואן  - ארוחת ערב נחמדה מחוץ לרכב כי יש שמש ונעים יחסית. שינה בתשע ומחר לילוסטון.

רביעי 14.5

יצאנו יחסית מוקדם , סביב תשע וחצינו את ג'קסון לכיוון GRAND TETON PARK, בדרך חצו את הכביש איילים וגם ראינו ביזונים. הנוף יפה מאוד של הרים מושלגים ונהר SNAKE שממשיך ללוות אותנו וגם השמש נעימה. חצינו את הפארק לכיוון ילוסטון וננסה לבקר בו בדרך חזרה שגם ככה עוברת שם. נכנסנו לפארק והשלג שמלווה אותנו רק מתעבה בצדדים והאגמים הופכים להיות קפואים יותר ויותר. הגענו לצומת הראשונה – WEST THUMB , רצינו לעשות מסלולון שצופה על האגם אבל הוא מלא בשלג. עשינו סיבוב קצר באיזור החוף שם יש נביעות חמות. יצאנו משם לכיוון החניון להיום FISHERMAN BRIDGE , כל ה SITES מוקפים שלג וזה מוזר אבל לא קר מידי. עופרי נרדם אז בינתיים נשארנו בחניון , כשהוא התעורר יצאנו לסיבוב קטן על הגשר ולקוות למפגש עם דוב – אבל מרחוק.. סיפרו לנו שהם כבר התעוררו משנת החורף ושאפשר לראות דובי גריזלי בנקודות מסוימות. חזרנו לחניון לאכול ארוחת ערב. אין קליטה סלולרית ואין אינטרנט.. שוב מנותקים.. אין אפשרות למדורה וגם ככה קר.. אז נתארגן לשינה וננצל את מחר לטיול ארוך.
חמישי 15.5

קמנו לבוקר שימשי ויפה , קצת כושר על הבוקר ומקלחות בחניון [יש תלוש שמסמנים לך – שני ניקובים..] יצאנו לדרך שהמשימה שלנו היא לראות דב היום. אחרי 20דק נסיעה כבר ראינו התקהלות – יש זאב בשטח. סדרת צילומים וניסינו לטייל באיזור ליד עד ש רנג'ר צעק עלינו שזה איזור עם דובים מוכנים כי הם רעבים אז נסענו כמובן. אחרי עוד חצי שעה , שוב התקהלות בצד הדרך – הפעם דוב גריזלי ! שוכב במרחק יחסית גדול מאיתנו. הוצאנו מצלמות וחיכינו שיזוז.. לקח לו חצי שעה כמעט אבל הוא זז וצילמנו. לידו היה ביזון גדול שכנראה הבריח אותו כשהתקרב אליו. בדיוק בנקודה הזו הייתה קליטה לפתע אז שי ביקשה לדבר עם ליה חברה שלה וטליה עם איה אחותה.. המשכנו בנסיעה. עצרנו בגרנד קניון של ילוסטון [לא מזכיר את הקניון המקורי..] והלכנו לראות מפל מרשים. לאחר מכן הלכנו לעשות איש שלג במגרש חנייה.., הילדים התלבשו בבגדי הסקי שלהם והוציאו אנרגיות על איש שלג.. אח"כ הבנו שהתקדמנו מהר מכפי שצפינו והחלטנו להגיע לנקודה הצפונית בפארק. בדרך ארוחת צהריים בזמן שעופרי ישן. המשכנו לנקודה שנקראת MAMOTH HOT SPRINGS ושם יש נביעות  חמות ומסריחות מגופרית... אבל נוצרות בריכות יפות מאוד אז טיילנו סביבן. יש מסלולים מוגדרים והרבה אזהרות לא לרדת כי אנשים נכוו קשות ואפילו מתו שם. יצאנו לדרך חזרה לחניון הבא שלנו והנה שוב התקהלות בצד הדרך – הפעם דוב שחור במרחק שלושים מטר מאיתנו.. שורת צלמים עומדים ומצלמים בזמן שהוא מחפש אוכל ולא מתייחס אלינו. המשכנו בדרך לחניון והגענו סביב שש וחצי. הפעם מותר מדורות וגם עשינו מנגל עם סטייקים

שישי 16.5

קמנו לבוקר יפה כמו אתמול, יצאנו באיזי לדרך ועצרנו לאכול ארוחת בוקר בנקודה יפה. המסלול המתוכנן להיום הוא בעיקר גייזרים ונביעות חמות. עצרנו בכמה בדרך שבכול אחד מהם יש מסלול מעגלי לא ארוך על דק מעץ.. צבעים יפים מאוד ודי חם סביב. בהמשך הגענו לגולת הכותרת של ילוסטון והוא ה OLD FAITHFULLהגייזר הנאמן שבמשך שנים פורץ בתזמונים קבועים [בין 60 ל 90 דק תלוי מה היה המשך של ההתפרצות הקודמת..]. הגענו בסוף התפרצות אחת אז נשארו לנו שעה וחצי עד הבאה.. הסתובבנו במרכז מבקרים ששם היו הרבה הסברים על התופעות בפארק ועל החיות וכו'. הילדות קיבלו חוברות למלא כדי לקבל סיכת רנג'ר [כבר יש להן מפארק אחר..] זה היה ארוך ומייגע ועופרי כבר עולה על העצבים [נוגע בכל דבר , רץ ומשתולל..] בקיצור יצאנו לחכות לגייזר.. חיכינו חצי שעה עד שהאדון התפרץ [היה אמור ב2:30 פלוס מינוס עשר דק – התפרץ ב 2:50 ..] הרגשנו לאחר מכן שמיצינו גייזרים ובריכות חמות ובקיצור הגיע הזמן לומר שלום לפארק. בדרך דרומה התלבטנו האם להשאר יום נוסף ב GRAND TETON שאותו חצינו 3 ימים לפני אבל תחזית מזג האוויר לא נראית טוב [גשם וקור] אז החלטנו להדרים מה שיותר. נסענו בערך שעתיים עד שהגענו לעיירה מנומנמת בשם DOBOIS[אומרים דובואה..] אמור להיות איזור של מערב הפרוע של פעם.. נראה מחר.. מצאנו חניון מצויין של KOA ממש על שפת הנהר. מסביבנו מסתובבים 6 איילים/ELK או משהו כזה – לא זיהינו.. גם עצרתי למלא גז בקרוואן כי כבר כמעט לא נשאר.. אנחנו מרוקנים את זה די מהר [מזגן חום, תנור אפייה/בישול,מקרר,בוילר].. מחר ננסה להתקדם לכיוון קולורדו 5-6 שעות דרומה. נשארו עוד 3 לילות לפני דנבר...

LAKE TAHOE

מירוץ מכוניות בדרך לסולט לייק

SALT LAKE CITY

ANTELOPE ISLAND

פארק דינוזאורים  - OGDEN UTAH

עצירה לקפה - SNAKE RIVER ליד JACKSON

ארוחת בוקר - JACKSON
 GRAND TETON

הכניסה ל YELLOWSTONE ....

FISHING BRIDGE CAMPGROUND

דב גריזלי...

MAMMOTH HOT SPRINGS

הפעם דב שחור

BISON עם הגור שלה ..

MADISON CAMPGROUND

ואיך אפשר בלי OLD FAITHFUL...