יום שלישי, 15 באפריל 2014

ביי קולורדו - שלום לאריזונה ויוטה

שישי 11.4

נסיעה קצרה לפארק MESA VERDE . עצרנו במרכז המבקרים לקבל הסברים ונרשמנו לסיור עם RANGER. אכלנו ארוחת בוקר בחנייה ויצאנו לנסיעה לתוך הפארק. נסיעה של כחצי שעה תו"כ טיפוס על ההר. הגענו לנקודה הראשונה שבה יש שביל ירידה למבנים עתיקים בנויים בתוך הסלע. לאחר טיפוס חזרה נכנסנו למוזיאון ולאחר מכן נסיעה לסיור. בסיור עצמו ירידה תלולה למבנים בסלע ולאחר הרצאה של ה RANGERחזרה לאוטו ונסיעה לחניון נוסף לכיוון דרום. חנינו בפארק ששייך לאינדיאנים משבט UTE , מתחת להר SLEEPING UTE ומאחורי הקזינו...

שבת 12.4

נסיעה לא ארוכה ל FOUR CORNERS  שם נפגשות ארבע מדינות : קולורדו ממנה באנו , ניו מקסיקו , יוטה ואריזונה. משם כבר לא הייתה לנו קליטה סלולרית... הרגשה מעיקה קצת שתתגבר בהמשך.. הגענו ל MONUMENT VALLEY אשר נמצא בגבול בין אריזונה ליוטה. שם התמקמנו בחניון מרשים מאוד אחה"צ והחלטנו לא לצאת יותר וללכת לבריכה במקום. יש בעיות באינטרנט האלחוטי ועדיין אין קליטה סלולרית.. מנותקים לגמרי..

ראשון 13.4

קמנו לבוקר קריר משהו עם רוחות חזקות וקצת גשם, התכנית למסלול הליכה סביב המונומנטס בוטלה.. במקום זה רק היינו במרכז מבקרים והצטלמנו. יצאנו לכיוון הגרנד קניון. בדרך קיווינו שהקליטה תחזור גם כדי לדבר קצת עם הארץ וגם כדי לשריין מקום בחניון שבכפר של הגרנד קניון – התקוות התבדו.. מצאנו מקדונלדס בעיר ששמה TUBA CITY  ושם יצרתי קשר עם חברת הסלולר דרך סקייפ – השיחה הייתה כ"כ קטועה שבקושי הבנתי אבל כנראה הבעיה היא באיזור ולא אצלנו. הגענו לכניסה המזרחית של ה SOUTH RIM  והשומר בכניסה אמר שאין יותר מקום בחניון בכפר וצריך לצאת מהכניסה המערבית ולהגיע לעיירה מחוץ לשמורה.. התבאסנו מאוד כי זה אומר לנסוע עכשיו 50 מייל ולחזור 30 בבוקר... כשהגענו לכפר החלטתי לנסות את מזלי בכ"ז ולהפתעתי היה מקום...עדיין אין קליטה ואין אינטרנט...מנותקים. ג'סטין הכינה ארוחת ערב [סלמון בתנור , פסטה , סלט] והלכנו לישון..

שני 14.4

קמנו מוקדם כדי להספיק לטייל כמו שצריך. יצאנו לשאטל של הגרנד קניון שעובר ממש סמוך לחניון בשעה 8:30. נסיעה קצרה מאוד והתחלנו ללכת על שפת המצוק. מרשים מאוד! קצת קריר. עופרי למזלנו הסכים לשבת במנשא אז ירד מאיתנו הפחד שיבדוק את שפת המצוק.. לאחר כשעתיים הליכה , חתכנו לכיוון תחנה עם אינטרנט אלחוטי וסופסופ יצרנו קשר עם הארץ , ממש בשעת ליל הסדר. המשכנו בשאטל של הקניון וחזרנו לחניון כדי לקחת את הקרוואן ולצאת לדרך. עצרנו לארוחת צהריים על שפת המצוק והמשכנו בדרכנו לפייג שעל LAKE POWEL. מכיוון שאין קליטה , הסתמכנו על מפות ונסענו בדרך הראשית לפייג – באמת היה מוזר לראות באחת הפניות הכוונה לפייג בדרך צדדית ולא בדרך הראשית – המשכנו כדי לגלות 25מייל מאוחר יותר שהדרך הראשית סגורה לשיפוצים – באסה לחזור... לאחר 3 וחצי שעות נסיעה ובערך 180 מייל הגענו לפייג – הצטיידנו בוול מרט והגענו לחניון כדי לגלות שאנחנו לוקחים את המקום האחרון שפנוי – הגיע הזמן כנראה להתחיל להזמין מקומות , הבעיה היא שאין טלפון !! והסקייפ בקושי עובד ברשתות האלחוטיות.. מעצבן ממש ! עשינו סטייקים על האש ולא היה ממש כוח לחגוג את ליל הסדר למרות שהצטיידנו מראש במצות. ננסה מחר.