יום ראשון, 20 באפריל 2014

Bryce and Zion parks

חמישי 17.4

התעוררנו ליום בהיר מאוד בשונה מאתמול. הלילה היה קר מאוד והצינור מים קפא.. הפעלתי חימום מים בתוך הקרוואן כך שלא היה נזק לצנרת.  יצאנו מוקדם לדרך ואכלנו ארוחת בוקר קצרה בנקודה הגבוהה ביותר של הקניון שנקראת BRYCE POINT. עשינו סיבוב קצר לתצפית ויצאנו למסלול נוסף NAVAJO TRAIL בנקודה אחרת שנקראת . SUNSET POINT . מסלול קשה קצת יותר ותלול אך לא שבר אותנו... השמיים הבהירים גם שיפרו את התמונות והילדות היו מאושרות שצלחו את הקושי. יצאנו לדרך בצהריים לכיוון ZION PARK. לאחר שעה וחצי ,תו"כ שאנחנו מנסים למצוא פארקים פנויים ללא הצלחה, נכנסנו בכניסה המזרחית שם נאמר שכל החניונים בפארק עצמו מלאים.. שוב מתמלאים באסה וחוששים מתי ואיפה נמצא חניון. חציית הפארק מדהימה ביופיה ועוברת דרך מנהרה חצובה בהר. הגענו לכניסה הדרומית וממש ביציאה ממנה מצאנו חניון מעולה, קרוב לשאטל של הפארק. אחרי שהתמקמנו קיבלנו החלטה להזמין מיד עוד לילה מתוך הבנה שיש מלא מה לעשות והפארק יפיפה וגם החניון מוצלח מאוד[מגרש משחקים , בריכה , אינטרנט וכו'] .. קנינו גם עצים למדורה. הלכנו לטבול בבריכה של החניון שהייתה קפואה.. משהו כמו 10-15 מעלות... כולנו נכנסנו לטבול.. קר מאודדד אבל בחוץ ממש נעים.. סופסופ שמש מחממת ובגדים קצרים.. תחושה שלא חווינו מאז שעזבנו את הארץ . אח"כ ירדנו לבדוק את ערוץ הנחל שממש צמוד לחניון ולהפתעתנו פגשנו משפחה חצי ישראלית- אבא מושבניק מקדרון , אמא מדנמרק וגרים במפרץ סן פרנסיסקו כבר 13 שנים. טליה ושי התחברו נהדר לילדה הקטנה [7] שדוברת את שלש השפות אבל תקשרו בעיקר באנגלית מה ששימח אותנו מאוד. הוזמנו לארוחת ערב אצלם בקרוואן[על האש..] ובקושי הצלחנו לגרד את הילדות משם בעשר.. עופרי פרש לישון הרבה לפני בקרוואן.. [מרחק קצר מאיתנו]. הלכנו לישון בלי מזגן חימום לראשונה..

שישי 18.4

יקיצה איטית משהו אחרי השינה המאוחרת אתמול.. אכלנו ארוחת בוקר קצרה והרצנו כביסות. בפארק יש שירות שאטל כדי להגיע למסלולי ההליכה אז הקרוואן נשאר במקומו – חסכוני ויעיל... יצאנו לדרך שבתכנון מסלול אתגרי ומסוכן, תיכננו לעצור לפני החלק הממש מסוכן רק לא ידענו מה יש בדרך בדיוק... המסלול נקרא  Angels Landing. התחלנו לטפס.. עוד ועוד ועוד , נעשה תלול וצר אבל עדיין סביר. הגענו לנקודה ממנה מתחיל להיות ממש מסוכן , מחזיקים בשרשראות והולכים על סף התהום – ויתרנו [6 אנשים נפלו אל מותם מאז 2004]. התחלנו בירידה שהייתה לא פחות קשה בגלל השיפוע התלול.. סיכומו של יום : הלכנו 6 ק"מ והפרש גובה של בערך 300מטר. הבנות היו נהדרות !! ללא תלונות. עופרי איתי על המנשא כל הדרך והברך החזיקה מעמד, ג'סטין עם המים והאוכל והנוף היה משגע – מסלול נהדר ומתגמל. חזרנו אחרי 3 וחצי שעות בערך וירדנו בשאטל לעירה שצמודה לחניון לאכול משהו מקסיקני.. טליה מתלהבת מטאקו. חזרנו ובדרך עצרנו אצל המשפחה מאתמול לקפה, הבנות התחברו שוב וקבענו להיפגש למדורה אחרי ארוחת ערב. הבנות בינתיים עשו הלוך-חזור בין הקרוואנים…  אחרי המקלחות נפגשנו למדורה וסיימנו מאוחר ..