יום רביעי, 30 באפריל 2014

סוף אפריל בקליפורניה

רביעי 23.4

קמנו ממש לאט ב DESERT HOT SPRINGS.. אחרי ארוחת בוקר החלטנו לבדוק את הבריכות במקום – מסתבר שיש בריכת שחייה מחוממת וגם בריכות חמות [40 מעלות..] גם חיות למיניהן – טווסים,ברווזים,ברבורים.. בילינו את הבוקר שם ואז יצאנו לרכבל שמוביל להר מעל פאלם ספרינגס MT JACINTA. עלינו עליו ועשינו מסלול טיול קצר בפיסגה. לאחריו החלטנו כבר לנסוע ישר לסן דייגו וללכת לSEA WORLD למחרת. הגענו לחניון סביב שמונה בערב עייפים מאוד. ארוחה מהירה ולמיטות – יום ארוך מצפה מחר. קיבלנו החלטה במשך היום – לקצר את השלב האחרון בטיול שהוא הרי הרוקיז בקולורדו מתוך מחשבה שעוד נהיה שם בביקור הבא אצל דניאל והילדות. את הזמן שהתפנה , בערך חמישה ימים , ננצל כדי לעלות בכביש החוף מ LA לכיוון MONTEREY  ביותר ימים ולהוריד לחץ להספיק בהמשך. ככה גם נהיה ביוסמיטי באמצע שבוע ולא בסופשבוע

יום חמישי 24.4

SEA WORLD.. קמנו בזריזות בשמונה , טליה כבר הייתה ערה מרוב התרגשות. הכנו סנדביצים מים וחטיפים ליום הארוך ויצאנו לדרך לנסיעה של עשר דקות לפארק. קנינו כרטיסים במקום , עופרי פטור לשמחתנו.. אבל זה 304 דולר כולל הנחה של AAA..
יום ארוך ומתיש וגם רטוב מאוד בחלק מהמתקנים – הבאנו בגדים להחלפה ואיזה כיף שהבית צמוד אלינו כי יצאתי להביא עוד בגדים ושכמיות נגד גשם.. היה רק מתקן אחד ששי לא יכלה לעלות אליו [48 אינטש מגבלת גובה..] – רכבת הרים מפחידה שטליה עשתה 3 פעמים במשך היום, שי התבאסה מאוד אבל עבר לה ואח"כ עשתה מתקן מפחיד לא פחות ולא רצתה יותר.. הפארק היה יחסית ריק ולפעמים לא היה תור כמעט, מזג אוויר מושלם – שמש אבל נעים. המופעים של הדולפינים כלבי הים והליוויתנים [אורקה] היו מרשימים וקצרים ככה שלא איבדו סבלנות. סה"כ יום מהנה מאוד. חזרנו לאותו חניון ועוד בדרך חיממנו פיצה שנקנתה בוול מרט אתמול [אחלה פיצה !] ככה שארוחת ערב הייתה מהירה ותכליתית. הילדים במיטות כבר בתשע , רחוצים ומרוצים..

יום שישי 25.4

שעת כושר על הבוקר – בנוהל , ג'סטין בריצה ואני בסטפר. כל הבוקר התנהל בעצלתיים, שמיים מעוננים ורוח קרירה לא דירבנה אותנו ללכת לגן חיות לפי התכנון. אני מצאתי סופסופ חנות לקנות את המצלמה שרציתי והזמנתי מקום לינה להיום בערב [OCEANSIDE] ומקום לינה ליד DISNEY  ליום ראשון. כרגע יום שבת מתוכנן DANA POINT  אבל שם לא מזמינים אלא יש הגרלה ב12 בצהריים.. אז נראה. תו"כ שקניתי מצלמה , מצאנו תכנית חליפית- ללכת לראות נושאת מטוסים אמריקנית שחונה בנמל אחרי שיצאה לגמלאות ופתוחה לציבור כבר עשר שנים - USS Midway . החלטה מעולה ! עופרי נרדם וג'סטין נשארה איתו באוטו אז יצאתי עם הבנות. מבחר ענק של מטוסים ומסוקים על הסיפון כולל כאלה שאפשר להיכנס לתוכם. בתוך האונייה , שיחזור מדויק של החיים בה : מטבח , חדר אוכל , מרפאה כולל חדר ניתוח ובובות שמנתחות , מרפאת שיניים, כלא , חדר מנועים , מגורים ועוד...הכל מלווה בהסברים של ותיקי הספינה, ממש מעניין , אפילו לילדות !

משם , לאחר עצירת קניות בוול מרט – נסענו לכיוון LA JOLLA , מצאנו גן משחקים כדי לשחרר את הילדים ואח"כ קילחנו אותם כשהאוטו חונה במגרש חנייה. נסענו לקרובים של מרק [מרלין , דיוויד , הבת – לין בעלה והילדים] היה מפגש מאד נחמד , ארוחת ערב טובה והילדים נהנו לשחק ביחד. יצאנו לדרך ב 21:30 כשהילדים שפוכים לגמרי – שי כבר עלתה לישון במיטה, עופרי נרדם די מהר בכיסא וטליה התעקשה להישאר ערה למרות שנרדמה אחרי עשר דק. נסענו חצי שעה והגענו לחניון – התמקמנו מהר וישר אחרי שנכנסתי לאוטו , גשם התחיל לרדת – פעם ראשונה שיש לנו גשם ממש. גם גילינו להפתעתנו שיש מסילת רכבת 20 מטר מאחורינו אז השינה הייתה מלווה בשריקות גלגלים של רכבת.. לא נורא

שבת 26.4

קמנו בידיעה שצריך להגיע לחניון הבא מהר כי אחרת לא יהיה בו מקום.. אין אפשרות להזמין וזה קמפינג מבוקש על חוף הים. כמה שלא הזדרזנו, יצאנו מאוחר מידי וגם היו פקקים בדרך – איך לא , LA .. הגענו כבר אחרי ההגרלה וכמובן שלא היה מקום.. מבואסים קצת, חיפשנו מקום אחר ומצאנו אגם נחמד לא רחוק משם – 45דק נסיעה. אז נסענו לבדוק – LAKE ELSINOR.. מסתבר שמקום מאוד נחמד – נוסעים דרך רכס הרים אז הדרך התארכה אבל הגענו לשפת אגם יפה , היינו די יחידם בחניון קרוואן ממש ליד המים. מאחורינו היו הרבה קרוואנים , "קבועים" כלומר כאלו ששוכרים לתקופות ארוכות. הילדות אפילו נכנסו למים שלא היו קרים במיוחד , אבל בחוץ נשבה רוח קרה. הגענו יחסית מוקדם אז אפילו הספקנו לנוח צהריים בזמן שעופרי ישן. בערב אכלנו סלמון על הגריל והדלקנו מדורה קטנה. עשינו נסיון לאפיית לחם מעניינת שלמדנו מהמשפחה הישראלית-דנית . מסתבר שהדנים מתים על זה. קונים או מכינים בצק ומגלגלים אותו על מקל , וצולים אותו על האש. כשמוכן , פשוט שולפים החוצה ואוכלים עם איזה ממרח.. לא היה משהו כי צריך להיזהר לא לשרוף מבחוץ ושהבפנים לא יהיה רך ולא אפוי.. נשתפר בפעמים הבאות. מקלחות , רצת טלביזיה לנו ולילדים ולישון.

ראשון 27.4

היום נוסעים לכיוון דיסני , מרחק שעה נסיעה אז היה ברור שיהיה באיזי. ג'סטין מצאה מוזיאון מדע לילדים בSANTA ANA מרחק קצרצר מדיסני והחניון שהזמנו אז נסענו לשם. היה מצויין ! הרבה פעילויות מעניינות לילדים ותחנות מדע – כולנו נהינינו מאוד. נסענו לחניון סביב 16:00 ומשם לקחתי שאטל לדיסני כדי לקנות כרטיסים – נפרדנו מ356 דולר [ועופרי שוב לא משלם..]. חזרתי לחניון , אכלנו ארוחת ערב ואח"כ לקחתי את הילדים לבריכה ולג'קוזי בחניון.ניסינו להשכיב מוקדם לקראת היום הקשה של מחר אבל ללא הצלחה.. הבנות נרדמו רק בתשע ועופרי היה ער בתשע וחצי... נקווה שלא נשלם על זה מחר..

שני 28.4

קמנו בשבע וחצי, ילדים עדיין ישנים קצת. התארגנו לקראת דיסני [סדנביצים,מים , חטיפים,בגדים..]. התנתקנו מהחניון ונסענו לחנייה של דיסני. תו"כ ארוחת בוקר [בנסיעה.. בחנייה..]. לקחנו שאטל של חמש דק לכניסה לדיסני. ההמונים כבר היו שם – תורי ענק בכניסה שזרמו די יפה. נכנסנו ב 9:30 בערך כאשר הפתיחה הרשמית היא עשר. זה אמור להיות יום רגוע בדיסני – 3 מתוך 10... אני לא רוצה לדמיין איך זה ביום עמוס... הלכנו ברחובות דיסני לכיוון הכיכר המרכזית ושם כולם מחכים שיפתחו שערי האטרקציות. בדיוק בעשר הכרוז הכריז וההמונים התחילו לנוע. פתחנו באיזור פחות מבוקש ועשינו בשכל – תורים קצרצרים של כמה דקות שאח"כ הפכו באותם מתקנים ל40דק עד שעה... הלכנו לא מעט באותו יום, דילגנו על מתקנים עם תורים ארוכים למרות שיצא לנו לעמוד פעמיים 45דק. גם מתקנים פשוטים יותר נעשו עמוסים בצהריים ומחכים 25דק לנסיעה של 1-2 דק.. המתקנים היו מושקעים ביותר – תפאורה מאוד יפה ובכלל הפארק מאוד יפה.. בשבע בערב היה מצעד יפה מאוד של כל הדמויות ואחרי הילדות רצו עוד קצת... אז עשינו עוד שני מתקנים ויצאנו... סחוטים בשעה שמונה בערב...יצאנו מהחניון ברבע לתשע ועצרנו באוכל מהיר [פנדה אקספרס] לקחת איתנו אוכל. כולם אכלו בשולחן , אני תו"כ נהיגה על הכביש המהיר שהיה די ריק ונסענו לכיוון מאליבו. בדרך הילדים סיימו לאכול , ציחצחו שיניים והלכו לישון. הגענו לחניון מעל החוף של מאליבו והלכנו לישון....