יום שבת, 3 במאי 2014

קו החוף של קליפורניה

שלישי 29.4

קמנו לאט מאוד אחרי היום הארוך אתמול. רוח מאוד חזקה נשבה ככה שהתכנית לרדת לחוף הים ירדה מהפרק.. החלטנו להמשיך צפונה. קיבלנו טיפ טוב מהמשפחה שפגשנו – לנסוע לעיר בשם SOLVANG  שהיא עיר בסגנון דנמרק. אז נסענו לשם. בדרך עברנו בנופים יפים כי טיפסנו מזרחה מקו החוף. הגענו לעיר לקראת אחה"צ ואכן נראתה יפה מאוד, נסענו מיד לגן משחקים מרשים בסגנון דיסני ובילינו בו זמן קצר. קיבלנו גם המלצה לחניון טוב וגם הוא ענה על הציפיות ואף יותר מזה – כנראה הטוב שהיינו בו עד כה: מרווח , מטופח עם מדשאות ומגרש משחקים מרשים לילדים והבונוס הקבוע של בריכה וג'קוזי שכמובן הילדים שמחו לראות ומיד ללכת.. אפילו המלתחות היו בסטייל , כאלה שהיינו רוצים בבית..בילינו אחה"צ קליל ולאחר ארוחת ערב הלכנו לישון

רביעי 30.4

אחרי ארוחת בוקר יצאנו לשוטט בעיר עצמה. אכן עיר יפיפיה עם בתים בסגנון דני-אירופאי. הסתובבנו ברחובות , שתינו קפה נורמלי ואכלנו מאפים לארוחת בוקר [לא פריז אבל גם לא הזבל האמריקאי..]. אח"כ החלטתי שהגיע זמן להסתפר. דפי זהב עובד מצויין גם בארה"ב ומצאתי ספר בעיירה – כמו פעם , מדבר מלא ומשתמש בעיקר עם מספריים.. אבל עשה את העבודה – כל המשפחה צפתה וקיווינו שגם עופרי יסכים להסתפר קצת, ללא הצלחה.. אכלנו קצת מקסיקני בחנות ליד ויצאנו לדרך לכיוון Moro Bay. הגענו לקראת אחה"צ ונסענו לכיוון חוף הים שמתחת לסלע העצום מעל העיר – הילדים השתוללו כמובן למראה המים ולא משנה שהם קרים מאוד..בחזרה לאוטו כשמנצלים את ברז השטיפה החיצוני להוריד מהם את החול והמלח. החלטנו לנסות הפעם חניון של ה STATE. כלומר , תנאים בסיסיים – ללא חיבור מים , חשמל או ביוב. החניון צמוד לחוף הים ויפה מאוד. היה שקט ומרווח בין הרכבים. בגלל הבצורת בקליפורניה , המלתחות הן לפי זמן 25סנט שווה 2 דק'.. קילחנו את הילדים כולם  - מרוב מהירות הספיקו ה2 דקות... ארוחת ערב ולמיטות. אין אינטרנט חוץ מבטלפון ואין חשמל אז משאירים את המחשבים כבויים רוב הזמן.

חמישי 1.5

קמנו בידיעה שקצת מפספסים את האיזור כי יש מסלולי הליכה אבל אין מה לעשות , צריכים להתקדם ויש מספיק מה לעשות. המשכנו עם כביש מספר 1 שהוא כביש החוף המוביל לסן פרנסיסקו. בדרך עצרנו לארוחת בוקר ליד הים בישוב שנקרא CAMBRIA. ואח"כ עשינו מסלול קצר על החוף. המשכנו לנקודה שנקראת PIEDRAS BALNCAS  שבה יש מאות ELEPANT SEALS   שזה בן המשפחה הגדול של אריות הים. המשכנו כאשר הדרך נעשית יותר ויותר צרה ומצוקית , והנופים מרשימים. עצרנו בכניסה לשמורת PFIEFFER  כדי לעשות מסלולון שנקרא MCCAY FALLS מכיוון שעופרי ישן והילדות אכלו ארוחת צהריים קלה, קפצתי רק אני לצלם... לא ממש שווה להוציא את כולם. המשכנו הלאה לעבר BIG SUR  שהוא המשך של הפארק הקודם. נכנסנו לחניון כמו ביום שלפני – בלי חיבורים – החניון הפעם יפה הרבה יותר, מלא עצי RED WOOD  ענקיים עם נחל קטן שזורם במרכז. החלטנו לעשות מסלול כדי לשחרר קצת את הילדים שהיו בעיקר ברכב במשך היום – עשינו מסלול של 1.2 מייל לעבר PFIEFFER FALLS , מסלול תלול מאוד שקצת התיש אותנו וגם המפל בסוף לא היה מרשים אבל טליה שוב מצאה נחש במהלך ההליכה – ירוק כתום .. לא נחשב ארסי לבני אדם.. חזרנו לחניון , מהר מאוד הרמנו ארוחת ערב "על האש" עם סטייקים הפעם מטרגט שהיו מצויינים והילדים טרפו. אח"כ גם מדורה קטנה עם מרשמלו צלויים , מקלחות ולישון.

שישי 2.5

יצאנו לדרך שבתכנית לפגוש את נעמה חברה של שי וטליה ואת משפחתה בערך באחת באקווריום של מונטריי. בדרך עצרנו לארוחת בוקר בתצפית על POINT SUR . המשכנו צפונה והחלטנו ברגע האחרון לא לעשות את "דרך 17 מייל" המתויירת אלא להיכנס למסלול קצר בפארק POINT LOBOS . היה יפה מאוד ושווה את העצירה. המשכנו למונטריי ונפגשנו עם משפחת פישמן בכניסה לאקווריום , היה מפגש מאוד כייפי לילדות תו"כ שיטוט ... האקווריום עצמו יפה אבל לא נפלנו.. יצאנו אחרי שעתיים-שלוש לאכול ומצאנו מסעדה נחמדה מאוד לא רחוק THE FISH HOPPER  האוכל היה טעים מאוד ולאחרי נפרדנו כשאר קבענו להיפגש מחר שוב בסנטה קרוז. היינו חייבים קניות אז ישר אחרי ששילמנו בחניון [ בתוך מונטריי – פשוט מאוד אבל יש חיבורים ויש אינטרנט טוב...] נסענו לוול מרט להשלמות.. חזרנו והשכבנו לישון סביב תשע וחצי.