יום ראשון, 11 במאי 2014

תחילת מאי - סנטה קרוז ויוסמיטי

שבת 3.5

יצאנו בבוקר לכיוון גן שעשועים מושקע בתוך MONTEREY  שנקרא DENNIS THE MENACE , הילדים שיחקו חצי שעה ונסענו לכיוון SANTA CRUZ. הצטרפנו למשפחת פישמן בחגיגת חג אביב של בי"ס וולדורף [MAY FAIR]. מאוד מזכיר את מרכז אופק – המרכז האנטרופוסופי שאליו הולכות הילדות. בילינו שם עד אחה"צ[ ציור פנים , רכיבה על סוס וכו']. אח"כ נסענו לביתם של משפ' פישמן קרוב מאוד לחוף הים של העיר והלכנו ברגל לחוף – הילדים לא ויתרו על טבילות במים כמובן... לאחר מכן עלינו חזרה לבית , מקלחות וארוחת ערב משותפת ומושקעת. בקושי הצלחנו לחלץ את שי מנעמה ונסענו לחניון קרוואנים בנמל מרחק חמש דק נסיעה.. הצלחתי למצוא חניון ביוסמיטי ליומיים [שני-שלישי] וגם גילינו שמעבר טיוגה נפתח לנסיעה ובעצם אפשר לחצות את הפארק לכיוון נבדה. אז חוזרים לתכנית המקורית.

ראשון 4.5

תכננו לצאת מוקדם אבל אחרי ההשכבה המאוחרת אתמול זה קצת השתבש.. קמנו אחרי שמונה והילדים עוד ישנים. ג'סטין הלכה לרוץ על שפת הים ואני על הסטפר. יצאנו מהחניון סביב עשר ונסענו ל TRADER JOE המקור [לדעתי..] לחנות טבע בישראל אבל כמובן ברמה לגמרי אחרת.. הצטיידנו בעוד קצת אוכל ויצאנו לנסיעה ארוכה בכיוון כללי של יוסמיטי כאשר תכננו להגיע לאיזור SONORA  , ליד הישוב יש עיירה קטנה בשם COLUMBIA  ששם משחזרים את חיפוש הזהב.. בדרך עצרנו לקניות ב GILROY  עיירה מפורסמת בגידולי שום.. אבל לא מצאנו את מבוקשנו וסתם ביזבזנו את הזמן.. הגענו רק בארבע לחניון יפה ביער והבנו שהיום לא נעשה הרבה. הילדים רצו לבריכה שהייתה די קפואה ואחרי טבילה קצרה יצאו.. עשינו ארוחת ערב קלה ומדורה כשעופרי ממש ביקש כבר לישון ונרדם בשבע.

שני 5.5

לאחר ארוחת בוקר , יצאנו ל COLUMBIA  הסמוכה לחפש זהב.. העיירה הנטושה משחזרת את חיי מחפשי הזהב. חנויות למינהן, בנק [WELLS FARGO..], דואר , נפח , מוסך וכו' וגם לקינוח חיפשנו זהב כמו פעם. אכן היו לא מעט פירורי זהב בשקתות וגם אבנים אחרות והילדים נהנו לברור ולחפש.. משם המשכנו לכיוון יוסמיטי. באותו זמן , חגיגות יום העצמאות בישראל – הרגשה מוזרה לראות בפייסבוק וב ווטסאפ ולהרגיש כ"כ מנותקים. נסיעה איטית כי מטפסים גבוה ואח"כ עולים ויורדים בדרכים צרות. יש לנו מקום מוזמן להיום ומחר אבל כרגע אין ברביעי מקום – מזג האוויר לא נראה כ"כ טוב ויש ציפיה לגשם. הקשבנו לרנג'ר בכניסה לפארק ונסענו לנקודת תצפית גבוהה שנקראת GLACIER POINT. דרך ארוכה ואיטית מאוד בשל הדרכים הצרות והטיפוס ואח"כ הירידה – הרבה ריכוז בנהיגה כדי לא לחתוך לנתיב הנגדי בסיבובים כשבא אוטו ממול... התחילו טיפטופים כשעלינו והפכו לברד קל כשירדנו. התצפית הייתה יפה ביותר – על מפלים ועל ה HALF DOME. חזרנו לחניון למטה לקראת חשיכה, נזכרנו שיש לנו כביסה מהבוקר ליבש... נסענו לחניון אחר שיש בו שירותי כביסה ואכלנו ארוחת ערב בזמן הייבוש – הטיפטוף המשיך ומנע מאיתנו לעשות מדורה , אז הלכנו לישון.. כל הלילה ירד גשם והפריע קצת לישון כי בכ"ז זה לא גג בטון.

שלישי 6.5

קמנו והגשם ממשיך... שבוזים קצת מביטול התכנית לטפס אל אחד המפלים מחשש שהגשם יתפוס אותנו באמצע ושיהיה חלק מידי.. ניסינו ללכת למפל קרוב יותר ומסלול קצר מאוד , לקחנו שאטל לתחנה ליד והתחלנו ללכת. די קר [סביב 5 מעלות] ומטפטף כל הזמן..מבאס מאוד.. חזרנו למרכז המבקרים כדי לראות תערוכת תמונות וחזרנו לחניון לאכול צהרים מאוחר ולהישבז קצת באוטו.. הילדים ראו סרט במחשב – אין חשמל , מים או חיבור לביוב.. אחרי הצהרים נסענו לקצת קניות וחזרנו לרוקן ביוב ומים אפורים בחניון ליד וגם למלא מים. מיכל מים אפורים בדר"כ מתמלא די מהר , במיוחד אם עושים מקלחות. מים שחורים מחזיק מעמד הרבה יותר זמן. עופרי כבר שחוט ומתחנן לישון – נרדם תוך שנייה בשש וחצי... אנחנו חזרנו לחניון ועשינו מדורה , ואכלנו ארוחת ערב תוך כדי. הבטריה של האוטו נראית קצת חלשה כי המזגן מפסיק לעבוד באמצע הלילה – לא נורא כי השמיכות מספיקות. ננסה מחר בבוקר ללכת אל המפל שרצינו היום.

רביעי 7.5
כיוונתי שעון ל 7 כדי ללכת להירשם ברשימת המתנה לעוד יום בחניון. ב7וחצי הייתי בכניסה עם עוד מישהי ואיך שנפתחה הדלת אמר לנו הרנג'ר – יש לי בדיוק שני מקומות להיום – התחלנו ברגל ימין.. הזמנתי כבר לעוד לילה וכרגע התכנון לבלות פה 4 לילות – הכי הרבה שהיינו באיזור אחד. חזרתי לאוטו והתארגנו לנסיעה לחנייה ליד מסלול ההליכה. יצאנו לדרך סביב תשע שזה מאוד מוקדם – אחרי ארוחת בוקר אפילו. המסלול היה מדהים -  Vernel and Nevade falls-טבע עוצמתי.. לא היה לנו תכנון לעשות את כולו אבל לפי ההתקדמות של הילדות המשכנו. לפסגת המפל הראשון ואח"כ לשני שזה כבר 5ק"מ בעלייה וטיפוס של 2000 פיט [650מטר] .. ואח"כ עוד 6ק"מ בערך ירידה בציר אחר. בקיצור המסלול הכי ארוך וקשה שעשינו ! – למרות קצת תלונות בדרך , הילדות עשו את זה כמו גדולות.. שי נראתה והתנהגה כאילו זה לא מזיז לה. חזרנו לאוטו ונסענו לווילג' כדי לקנות קצת דברים – בעיקר גלידת צ'ופר לילדים , גם לעופרי שקצת הלך אפילו.. חזרנו לחניון ליד [UPPER PINES] הרצנו מקלחות , והתמקמנו לארוחת ערב  – בתכנון נקניקיות וצלעות כבש שקנינו בTRADER JOE   .. היה טעים מאוד , הוספנו גם מדורה על יד והילדים היו בכלל מבסוטים.. תו"כ קפצתי עם טליה ועופרי כדי לרוקן מים ולמלא חדשים כדי שגם אני אתקלח. החניונים ביוסמיטי בסיסיים מאוד בלי חשמל/מים/ביוב אז צריך לתכנן טוב. טליה פרשה מוקדם אבל השאר לא ויתרו על מרשמלו צלוי..
יום מתיש אבל מתגמל מאוד – פרשנו לישון מבסוטים

חמישי 8.5
 קמנו עייפים אחרי יום קשה. אני תפוס כולי מהסחיבה של עופרי.. החלטנו על יום באיזי. עשינו מסלול קצר [2.5ק"מ] ל MIROR LAKE , עופרי רוב הזמן בטיולון כי זה מסלול שאפילו מותאם לנכים. חזרנו לקראת 12 ופינינו את החניון בדרכנו לכניסה הדרומית לפארק שם יש עצי סקויה עצומים [GIANT SEQOIA]. נסיעה של 45דק והגענו לכניסה שם נאמר לנו לחזור 4מייל אחורה כי אי אפשר להחנות את הקרוואן ומשם יש שאטל חזרה לפארק.. באסה אבל צריך לקרוא מראש. נסיעה קצרה לקחה אותנו אל MRIPOSA GROVE  ושם עשינו מסלול קצר אל עבר עצי הענק. אכן עצים מדהימים בגודלם ושווה להגיע לשם. חזרנו לעמק יוסמיטי , ג'סטין רצתה לראות איזה חנות מיוחדת בווילג' אז סטינו קצת ופתאום התקהלות של אנשים בצידי הדרך – דוב משוטט לו ומחפש משהו .. איזה מזל שהגענו. כמה עשרות אנשים התקבצו והתחילו לצלם ולצפות – ממש מראה מיוחד של דוב בטבע. הוא לא שם לב אלינו בכלל והתעסק בענייניו.  אחרי שמיצינו .. אספנו את הכביסה שהתיבשה בחניון סמוך ונסענו ל SITE  החדש ב LOWER PINES  שזה החניון הראשון שהיינו בו. ארוחת ערב מהירה פלוס מדורה מסורתית.. הילדים די עייפים. טליה מרגישה לא כ"כ טוב – כנראה התייבשה , אנחנו לא מקפידים על שתייה והגובה לא עוזר.. זה הסתיים בהקאה על רצפת הקרוואן – נקווה שתרגיש טוב אחרי השינה. קיפלנו את הילדים לישון , שטפנו כלים וקיפלנו כביסה. מיכל המים האפורים מלא .. נרוקן בבוקר

שישי 9.5
 קמנו במרץ כדי לצאת לדרך הארוכה – לחצות את כל הפארק ואולי להגיע לLAKE TAHOE. יצאנו בשמונה ועשרים אחרי ריקון בDUMP STATION. הדרך מטפסת מגובה 4000 פיט שבו נמצא עמק יוסמיטי עד לשיא של 9950פיט בTIOGA PASS. השנה המעבר נפתח מוקדם כי הייתה בצורת והיה לנו מזל קצת כי אחרת היינו צריכים להקיף את כל הרכס מצפון. הדרך מרהיבה – אחרי שעה עצרנו על שפת אגם קטן עם קצת שלג לארוחת בוקר. והמשכנו לטפס כאשר עוצרים בנקודות נוף מיוחדות. השיא היה ליד הנקודה הגבוהה שם גם היה מלא שלג והילדים נהנו מאוד. המשכנו בירידה חדה לצד השני של הרכס והחלטנו שאפשר להמשיך צפונה עד לייק טאהו. דרך של שעתיים בערך ללא עצירות של ממש חוץ מתדלוק – באמצע עוברים את הגבול לנבדה והמחירים יורדים ל 3.8 לגלון, האוטו זולל בערך 8 מייל לגלון כולל קצת שימוש בגנרטור. עלינו וירדנו כל הדרך עד שהגענו לSOUTH LAKE TAHOE שנחשבת בצד של קליפורניה, בערך ב16:00. האגם מחולק באמצע לשתי המדינות. עשינו קניות אחרי זמן רב ונסענו לחניון לא רחוק של חברתKOA– ללא ספק החניונים הכי מדוגמים. אפילו יש בריכה מחוממת ל 30 מעלות אבל פתוחה ובחוץ קפוא.. קרוב לאפס. טבלנו בכל זאת ורצנו למלתחות ישר אח"כ. מנגל קטן לסטייקים אבל בלי מדורה כי קר מידי . סופסופ חיבור לחשמל אז הרשינו קצת טלוויזיה, ואפשר לטעון מחשבים ומצלמות ואולי אפילו להעלות בלוג כי יש אינטרנט